2010/03/26

MinGgu YaNg PeNat

Uuuhuiiiiiiii
Kekdahnye lately ni jam tidor aku dah pusing terbalik dan tak betul. Muke pun da bersepah encik jerawat naik adoyaiiii..tabah sajork disebabkan kerja begitu banyak sampai nak update blog ni pun dah tak brapa sempat. Cuma start semalam aktiviti da kurang skit. Kerja pun da ok tak brapa banyak..Yang penting lagi 3 minggu ku akan habis blajaq.....seronot!!!!
Terbaru, ku perlu siapkan projek magazine. 6 orang kami semuanya. suppose 7. tapi disebbkan sorang lagi ahli xcident so tak mengizinkan beliau untuk turut serta..its ok..benda nak jadi.
Kesibukan buat magazine sebab daedline nye semalam (jumaat) semua orang kelam kabut nak siapkan..Group ku sepatutnye buat seme bende masa cuti midsem tempoh hari tak dpat nak buat sebb........(malas nak cite nanti ilang semangat pagi2 ni).
so dalam membuat magazine tersebut banyak la bende yg baru ku blajar. Yang paling penting ialah macm mana nak bekerja ngn orang yang mcm2 jenis kepala hotak...nama pun bekerja ngn manusia bukan ngan binatang kan so kene la terima sahajork....
Cerita tentang binatang...kadang2 aku rasa baik bercakap dgn binatang sebab binatang pun tau tgk kite bila kita tgh bercakap dengan die...kiranya kalau time berkomunikasi tu tengoklah org tersebut. Ia lebih menghormati....sekurang-kurangnya kalau kite tak bleh nak masuk ngan seseorang tu secara peribadi tapi dalam bekerja, kerja laa dgn profesional..itu sahajork....
kata amik komunikasi, gagal lah kalau sekadar tau teori tapi nak aplikasikan
NON RETI!!!!
Nama pun kerja dalam team so every ideas u need to respect n mix up! jgn berkonsepkan..."ouh aku leader so seme orang perlu ikut idea ku...."
Jawapan ku : who r u to talking like tht???
So fikir-fikirkanlah....
Base on my xpriance in magazine industries, we always choose sumone hv a comerlize face n personality...but in my grup i dunt noe tht sumone aku tak berkenan utk dijadikan front page disebabkan bagi aku mmg TAK ADA NILAI KOMERSIAL....so disebabkan 4 lawan 2..yg empat tu laa menang..aku tak tau atas justifikasi apa......
1st time dapt tgk front page rasa cam org gila sat sebb tak diduga ia bukan seperti yang ku jangkakan disebabkan..TAK ADA LANGSUNG PERBINCANGAN.....rata-rata bila ku tanya pada kawan2 dari group lain "adakah anda akan membeli magazine ku kalau front page macm ni..."
Jawap mereka...."sapa mamat ni???opkos laaa aku tak beli ok...."
aku hanya mampu tersenyum ......
Selain tu, dalam magazine ni aku nak cuba gunekan konsep baru dalam layout. Apakah?? kalau tgk pada majalah yg best2 antaranya KLUE dorang banyak main white space n pic dalm layoutnye..lagi rilex n tak tepu dgn word yg padat n kaler yg bersepah-sepah ~so ortodocs~
Kesimpulannya....idea ku ditolak lagi..disebabkan mereka keinginan untuk follow magazine yg serabut layoutnye...
Setuju ngn kata sorang member ku...
"selagi tak penuh satu page ngn macm2 corak tak cukop kene tambah kasi full...."
"sabarlahh uolss, dorang tu ekamatra, uols tu PCD...ikut je laa..."
~baik~
Apa pun taniah untk seme yg terlibat sebb masing2 dapat belajar dari pengalaman yg ada.....tak kira laa positif atau negatif terima seadanya..~ingtan utk diri sendiri jgak~
Next,
Artikel ku tentang diskriminasi gender da disiarkan..alhamdullilah nampaknya ok....lecturer yg ku intiview tu pun da email katanye...well done n good job! ~trimas dr~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

aku liberal bukan maksudnya aku anti kiblatku...aku bukan melayu klise...